2016-02-20

To code or not to code?

Kodowanie to dziś nie tylko sposób na poznanie świata nowych technologii. To także sposób na naukę logicznego myślenia. Czy warto więc programować? Czy warto eksperymentować w siecie znaków i kodów? Dopóki nie spróbowałam programowania, prawie cztery lata temu, miałam pewne wątpliwości... Dziś już wiem, że mimo wielu języków kodowania, tak naprawdę, liczy się jedno. Fakt, że zaczynasz myśleć inaczej. Uczysz się na własnych błędach... I, przede wszystkim, wyniki własnej pracy widzisz od razu. Tego właśnie doświadczyłam na warsztatach kodowania z #CoderDojo... I, co ciekawe, udostępniając swojego laptopa dzieciom i ich rodzicom, zobaczyłam, że bawią się świetnie zarówno dzieci, jak i dorośli. Kodowanie staje się więc językiem miedzypokoleniowym!

#Kodowanie z #CoderDojo, Krzywy Komin, Wrocław

Z programowaniem jest więc, po cześci tak, jak z nauką języka angielskiego... Jeśli nie znajdziesz drogi z punktu A do punktu B, nie możesz iść dalej. I to jest właśnie to, co urzeka mnie w kodowaniu najbardziej. Żelazna konsekwencja. Logika. I prawdziwie matematyczna precyzja. I, oczywiście, rewelacyjna lekcja cierpliwości. Kodujmy nasz świat. To pomaga w rozwiązywaniu zagadek... codzienności. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz